Případová studie: PPC pro Tropic Liberec

Podívejte se na práci našich marketingových odborníků z roku 2015, kdy přesněji zacílená PPC inzerce pro rybářský e-shop vygenerovala nárůst objednávek o 172 %.

+172% objem objednávek přišlých z PPC
+18% průměrná hodnota objednávky
+20% návratnost investice
Představení projektu

O Tropic Liberec

E-shop Tropic Liberec je trvalou jedničkou na českém i slovenském trhu s rybářskými potřebami. Je nám ctí, že se naši experti podílí nejen na jeho technologickém rozvoji, ale že v minulosti pomohli tomuto e-shopu růst i po marketingové stránce.

Počáteční situace

PPC pro e-shop pana Křížka dříve spravovala externí agentura, která jej slušně rozběhla, ale nebylo to úplně ono. Například se zaměřili pouze na velké množství obecných klíčových slov – „pruty“, „rybářské pruty“, „rybářské potřeby“. Naprosto však chybělo cílení na typy a značky prutů nebo značky navijáků atp.

Jakou taktiku jsme zvolili?
Pan Křížek, majitel e-shopu, má za léta ověřené, co se dobře prodává a kdy. Jeho zkušenost posloužila jako základ pro plánování a práci s rozpočtem. Následně došlo k úpravě klíčových slov, přizpůsobení inzerátů novému portálu a rozjetí remarketingu.
1

Úprava klíčových slov

Byla doplněna nová klíčová slova, která cílila na konkrétní výrobky – „sumcové pruty“, „kaprové pruty“, „feederové pruty“, „pruty shimano“ či „feederové pruty shimano“. Některé výrazy byly naopak i zakázány, například značky výrobků, které e-shop nenabízí.

2

Nový portál, nové výzvy

Komplikace nastaly při spuštění nové podoby portálu. Kvůli změně URL adres musely být předělány všechny inzeráty. Ty byly při té příležitosti doplněny o adresu či odkazy na podstránky. Zároveň byly připraveny nové sestavy, protože nový web měl více kategorií a lepší filtrování, takže bylo možné lépe kombinovat typy výrobků s různými značkami.

3

Remarketing

Postupně se začalo pracovat na remarketingu a vzhledem k sezónnosti zboží bylo nutné krom měsíčního vyhodnocování data srovnávat také meziročně.

Jaké výsledky práce přinesla?

Za necelé tři měsíce se našim odborníkům podařilo dosáhnout kvalitních výsledků. Při navýšení rozpočtu o 120 % se objem objednávek přišlých z PPC zvedl o 172 %, přičemž polovinu rozpočtu stále spolykalo inzerování na původní nepříliš efektivní (ale nutná) obecná klíčová slova. Jinými slovy detailní a přesné cílení PPC inzerátů přineslo e-shopu opravdu mimořádný nárůst obratu.

+172%

nárůst objednávek přišlých z PPC

+18%

nárůst průměrné hodnoty objednávek

+20%

návratnost investice (ROI)

"3 měsíce stačí"

I během krátké a omezené doby lze převzít a vylepšit správu PPC kampaní, vyškolit personál klienta pro obsluhu a zase jej předat zpátky.

Tropic Liberec i mimo Liberec

Přestože se e-shop nachází v Liberci, vyplatilo se neohlížet se na adresu sídla. Je dobré „být viděn“ i na spojení "rybářské potřeby brno" (a další regiony).

Skutečná hodnota pro zákazníka

Lidé, kteří nakupují přes internet, na místní příslušnost příliš nehledí. Důležitější jsou pro ně jiné věci - sortiment, spolehlivost e-shopu, samozřejmě cena.

Regionální rozdíly

V jednotlivých regionech existují velké rozdíly. Například na Znojemsku kupují lidé rybářské náčiní méně než na Břeclavsku.

Plovoucí sezóna

Překvapením bylo, že u rybářského náčiní neexistuje pevný začátek a konec sezóny. Ale má to vlastně logiku - každý přece ví, že ryby berou podle počasí :)

"V Shopsysu to spuštěním nového e-shopu nekončí. Profesionálními online kampaněmi k vám přivedeme nové potenciální zákazníky, kteří hledají to, co nabízíte, a posílíme váš byznys. Navíc jsme schopni pomoci vám i s kontinuálním zvyšováním konverzního poměru."
Petr Svoboda
UX & Marketing Manager