Případová studie: Office Depot

Agilní vývoj, přísné bezpečnostní standardy a extrémní spolehlivost. I to jsou vlastnosti projektu, jehož vstupní investice se klientovi vrátila za první 4 měsíce od spuštění téměř dvakrát.

5 měsíců doba realizace projektu
2 týdny délka jednoho sprintu
1x týdně status call s klientem
Představení projektu

Office Depot je v Evropě dlouhodobě jedničkou na trhu s kancelářskými potřebami v offlinu i onlinu.

Poskytuje vše, co zákazník potřebuje ke zvýšení své produktivity, včetně nejmodernějších technologií, základních kancelářských potřeb, služeb v oblasti potisku, správy dokumentů a tiskových řešení. Poskytuje rovněž komplexní služby pro vybavení kanceláří, kompletní produktové portfolio pro správu budov a školní potřeby.

Předchozí řešení

Od roku 2009 běžel e-shop Office Depot na globálním řešení, které nebylo zcela uzpůsobeno pro český trh a jeho specifika. Optimální nebylo napojení na sofistikované interní firemní procesy ani design, stejně tak přívětivost používání na mobilních zařízeních již nebyla pro jedničku na trhu adekvátní.

Celkem 1195 odpracovaných hodin
179h
Propojení na IS
184h
Implementace designu
532h
Individuální úpravy
220h
Ladění úprav
Cílem projektu bylo vytvořit moderní a robustní řešení, které společnosti Office Depot pomůže upevnit přední pozici na trhu.

Proces implementace – agilní vývoj

Shopsys a Office Depot vytvořili společný projektový tým (Shopsys 6 členů, Office Depot 2–5 členů). Po důkladné analýze byly provedeny návrhy wireframe, jež byl podrobně testován před samotnou tvorbou designu.

Vývoj portálu proběhl formou agilního kontraktu. Naprosto zásadní byly pravidelné konzultace s klientem, schvalování dílčích částí projektu i blízká spolupráce technického týmu Office Depot a projektového týmu Shopsys. Agilní forma vývoje umožnila dodržet termín spuštění webu, přestože se v průběhu realizace měnily potřeby společnosti.

„Web nám tvoří přes 60 % smluvních prodejů, přímé prodeje jsou pak realizovány téměř výhradně přes něj. Našemu e-shopu tak věnujeme obrovskou pozornost. Jeho nová verze proto patří mezi to nejmodernější v české e-commerce.“

Marcel Schmidt
Direct sales manager, Office Depot

Náhledy
Hlavní stránka
Výpis produktů
Detail produktu
Průvodce výběrem kancelářkých židlí
Přísné bezpečnostní standardy
Projekt prošel náročnými bezpečnostními, penetračními i zátěžovými testy. Všechna kritéria jsme komunikovali přímo s evropskou centrálou, prostřednictvím které byly prováděny i samotné testy. Z hlediska zabezpečení samotné aplikace se zkoumala:
1

Bezpečnost serverů

použité technologie, zabezpečení proti virům a DDOS útokům, postupy při prolomení zabezpečení a řešení krizových scénářů (výpadek proudu, požár…),

2

Bezpečnost samotné aplikace

Odolnost vůči přetížění, opravy kritických chyb a podpora 24/7.

3

Bezpečnost v kontextu naší společnosti

Aby měl klient ověřeno, kdo a jak pracuje s jeho daty a s daty jeho zákazníků, byla prošetřena i bezpečnost v kontextu Shopsysu. Prověřány byly nejen procesy, postupy a směrnice, ale i zabezpečení informací v rámci týmu (tedy přístup jednotlivých zaměstnanců k informacím).

O naší spolupráci

„Office Depot má skvělý tým lidí, každý má na starosti určitou oblast, které dokonale rozumí. I proto je spolupráce s nimi výborná a vždy velmi příjemná. Mám radost, že můžeme pečovat právě o takový e-shop, jakým je Office Depot.“

https://www.shopsys.cz/wp-content/uploads//2018/04/hana_v_kruhu_small.png
Hana Hanzlová
Projektový manažer, Shopsys

„Pro klienta jsme důkladně připravili migrace dat z původních systémů, aby bylo možné bezchybně nasadit novou verzi e-shopu do produkčního prostředí. S Office Depot se mi dobře komunikovalo, v týmu měli dostatek lidí, kteří zastupovali jak technické zázemí, tak i to obchodní, takže jsme vždy společně mohli rozvíjet tento špičkový produkt a zároveň chápat potřeby zadavatele.“

https://www.shopsys.cz/wp-content/uploads//2018/04/lubo_v_kruhu_small.png
Ľubomír Mihálik
Programátor, Shopsys

Jakých jsme dosáhli výsledků?

Nový e-shop přinesl Office Depot meziroční nárůst prodejů, konverzí i průměrných hodnot objednávek až o desítky procent. Vstupní investice se klientovi vrátila za první 4 měsíce od spuštění provozu téměř dvakrát.

2 měsíce

doba od spuštění, za kterou se klientovi vrátila vstupní investice

+50%

nárůst počtu návštěv z organického vyhledávání

až desítky %

meziroční nárůsty prodejů, konverzí i průměrných hodnot objednávek

Kontinuální rozvoj e-shopu

Protože vztah s klientem u nás v Shopsysu nikdy nekončí odevzdáním e-shopu, má u nás Office Depot ve službě Maintenance 2.0 kredit desítek programátorských hodin měsíčně. To umožňuje dále v agilním duchu přidávat nové funkcionality podle aktuálních potřeb, a pružně tak reagovat na požadavky zákazníků a trhu.

Jednotný back-end

Jednotný back-end a napojení na IS pro český i slovenský web snižující náklady na správu a rozvoj

Vyspělé filtrování

Výsledky v reálném čase, rychlé vyhledávání dle čísel z katalogů, vyhledávání tonerů a cartridge dle typu tiskárny

Specifický pricing

Různá pravidla dle typu zákazníka, sortimentu, produktu

Napojení na řadu IS

Propojení různých informací (parametry, cenotvorba, databáze klientů) z různých serverů a systému

Opakované objednávky

S nabídkou alternativ

Zajímavé funkce

Nákupní rádce, oblíbené zboží, kupónový přesvědčovač, dárky k objednávce a další.

„Díky agilnímu vedení projektu a průběžnému představování aplikace klientovi jsme dokázali včas identifikovat potřebné změnové požadavky a i s jejich zapracováním jsme dokázali splnit původní stanovený termín dokončení.“
Lukáš Havlásek
CEO, Shopsys

Chcete ziskový e‑shop?

Petr Štverka Sales Manager