Případová studie: Agátin svět

Nový e-shop Agátin svět byl postaven na míru přesně podle potřeb klienta, jeho interních procesů a zejména koncových zákazníků. Díky tomu, že je postaven na Shopsys Frameworku, je připraven na přidávání nových funkcí, další růst i expanzi do zahraničí.
Prohlédněte si e-shop.

E-shop Agátin svět
96% zvýšení meziročního růstu
156% nárůst nákupů přes mobilní zařízení
33% zvýšení konverzního poměru z mobilních zařízení
Představení projektu

Agátin svět prodává kreativní a didaktické hračky a školní potřeby.

Koncept Agátina světa je unikátní v tom, že si zakladatelky pečlivě vybírají sortiment od prověřených výrobců, kteří vyznávají stejné principy kvality. Estetickým a praktickým designem a herní hodnotou pro dítě počínaje, kvalitou výroby a férovým fungováním výrobce jako firmy konče. Hodnotami Agátina světa jsou: kvalita, inspirace, rozvoj a otevřené srdce. Kromě e-shopu má Agátin svět i sedm kamenných prodejen.

 

Předchozí řešení

Agátin svět začal v roce 2007 jako e-shop. Původní krabicové řešení e-shopu přestávalo být pro Agátin svět vyhovující a díky velmi omezeným možnostem přidávání nových funkcí blokovalo jeho další rozvoj. Například nemožnost zobrazovat dostupnost produktů na kamenných prodejnách. Agátin svět se proto rozhodl nechat si postavit nové e-commerce řešení na míru, které nebude jeho další rozvoj brzdit, nýbrž akcelerovat.

Celkem 5 měsíců vývoje e-shopu
Analýza
UX
Design
Kódování
Programátorské práce
Testování a ladění úprav
Projektové vedení
Cílem projektu bylo vytvořit moderníflexibilní řešení, které podpoří růst a zahraniční expanzi společnosti Agátin svět.

Proces implementace – agilní vývoj

Během vývoje e-shopu se požadavky a priority rychle mění a je nutné na tyto změny pružně reagovat, zejména pokud zároveň musíte udržovat stávající řešení. V některých případech to znamenalo dlouhé hodiny komunikace a detailního rozboru logiky požadavku i s dodavateli jednotlivých systémů (informační systém, individuální skladový systém, výpočty termínu dodání produktu atd.).

Agátin svět jsme vyvíjeli formou agilního kontraktu. Naprosto zásadní byly pravidelné konzultace s klientkou a schvalování dílčích částí projektu. Agilní forma vývoje umožnila dodržet termín spuštění webu na den přesně, přestože se v průběhu realizace měnily potřeby klienta.

Více o vývoji e-shopu v přednášce Kristýny Křížové.

 

„Projektový management byl velký pilíř, na kterém vše stálo. Klobouk dolů před naším projektovým manažerem, který vše držel pevně v rukou. Projektový management byl klíčovým faktorem, protože díky němu jsme e-shop mohli spustit včas a v dobré kondici.“

Kristýna Křížová
Zakladatelka a jednatelka, Agátin svět

Náhledy
Hlavní stránka
Agátin svět homepage
Výpis produktů
Agátin svět výpis produktů
Detail produktu
Agátin svět detail produktu
Blog mámy Kristýny
Blog mámy Kristýny
Agátin hledátor
Na základě uživatelského výzkumu jsme vytvořili specifický filtr - tzv. Agátin hledátor, který zákazníkům usnadňuje vyhledávání hraček na základě pohlaví a věku dítěte, typu hračky a ceny. Pro zefektivnění výběru ho využívá 49,2 % uživatelů, kteří navštíví hlavní stránku Agátina světa.
1

10× menší bounce rate

Uživatelé, kteří hledátor využijí, mají 10× menší bounce rate (4,35 % vs. 43,62 %).

2

2,5× více času stráveného na e-shopu

Zároveň stráví na e-shopu téměř 2,5× více času (11:25 vs. 4:41).

3

O 33 % vyšší konverzní poměr

A především mají o 33 % vyšší konverzní poměr (3,52 % vs. 2,65 %)

O naší spolupráci

„Při vývoji nového e-shopu Agátin svět se sešel dohromady skvělý tým. Od vývojářů, designérů, kodérů až po projektového manažera. Z každého člena týmu jsem měl pocit, že chce do projektu dát kus sebe. Osobně bych rád vyzdvihl vytrvalost, trpělivost a otevřenou mysl klientky, Kristýny Křížové, se kterou jsme komunikovali veškeré detaily produktu.“

https://www.shopsys.cz/wp-content/uploads/2019/08/jakub-e1564852968363.png
Jakub Dolba
Programátor, Shopsys

Jakých výsledků jsme dosáhli?

96%

zvýšení meziročního obratu

2. místo

v soutěži Internet Effectiveness Awards 2019 v kategorii E-shopy

156%

nárůst nákupů přes mobilní zařízení

Kontinuální rozvoj e-shopu

Protože, jak říká Kristýna Křížová, spuštěním nového e-shopu začíná ta pravá sranda, má u nás Agátin svět ve službě Maintenance 2.0 kredit několika desítek programátorských hodin měsíčně. To umožňuje dále v agilním duchu přidávat nové funkcionality podle aktuálních potřeb, a pružně tak reagovat na požadavky zákazníků a trhu.

Shopsys Framework

Díky tomu, že je e-shop postaven na nejnovějších technologiích, je připraven na přidávání nových funkcí, další růst i expanzi do zahraničí.

Specifické vyhledávání

Agátin Hledátor usnadňuje a urychluje výběr hraček dle pohlaví, věku, typu hračky a ceny.

Skladová dostupnost zboží

Z e-shopu se dozvíte skladovou dostupnost zboží nejen na centrálním skladu, ale i v sedmi kamenných prodejnách.

Kreativní festival

Na e-shopu je nyní integrován jeden z klíčových marketingových projektů Agátina světa - Kreativní festival.

Segmentované e-mailingové kampaně

Na e-shop byly implementovány měřící kódy a nástroje, které sbírají data o uživatelích, která budou použita pro segmentovaný e-mailing dle věku dětí.

Hodnocení 4,99 z 5

Zákazníci Agátina světa vyjádřili svou uživatelskou zkušenost hodnocením 4,99 z 5 na Heureka.cz.

Kristýna Křížová, zakladatelka Agátina světa
„Musím říct, že to byla velká jízda. Byl to krásný zážitek. Velmi intenzivní, ale vlastně krásný v tom, že to šlapalo, že jsme e-shop spustili přesně na den a ta spolupráce probíhala velmi hezky.“
Kristýna Křížová
zakladatelka, Agátin svět

Chcete také ziskový e‑shop na míru?

Petr Štverka Sales Manager