Obchodní podmínky k servisní smlouvě
Verze 2.3 ze dne 27. 3. 2020
obchodní společnosti Shopsys s.r.o. se sídlem Koksární 1096/10, Přívoz, 702 00 Ostrava, IČ: 277 90 487
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě oddíl C, vložka 51890
1 Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Shopsys s.r.o., se sídlem Koksární 1096/10, Přívoz, 702 00 Ostrava, IČ: 277 90 487, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě oddíl C, vložka 51890 (dále jen „poskytovatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „objednatel“) vzniklé na základě a v souvislosti se servisní smlouvou k počítačovému programu „Shopsys“ (dále jen „Smlouva“ a „software“).
1.2 Obchodní podmínky upravují zejména vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a objednatele při zajištění provozu software na serveru spravovaném poskytovatelem (hostingové služby), při poskytování servisních služeb souvisejících se software poskytovatelem objednateli a dále vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a objednatele vyplývající ze smlouvy o zpracování osobních údajů.
1.3 Poskytnutí licence k software upravuje zvláštní smluvní ujednání, přičemž software je tvořen standardizovanou částí a specifickými úpravami vyhotovenými pro objednatele na základě zvláštních smluvních ujednání stran (dále jen „specifické úpravy“).
1.4 Software včetně jeho funkcionality se může v průběhu účinnosti Smlouvy měnit.
1.5 Ceník poskytovatele tvoří přílohu Smlouvy (dále jen „ceník“). Ceník se může po dobu účinnosti Smlouvy měnit, přičemž aktuální ceník vždy nahrazuje všechny předchozí informace o cenách služeb poskytovatele (dřívější ceníky). V případě, že objednatel neodsouhlasí aktuální ceník do jednoho (1) měsíce od jeho doručení objednateli, je poskytovatel oprávněn Smlouvu písemně vypovědět.
VYSVĚTLENÍ
1.3 Licence k Shopsys Framework je udělena dle Shopsys Community Licence (je součástí zdrojových kódů) nebo samostatnou písemnou komerční licenční smlouvou.
2 Předmět smlouvy
2.1 V případě, že je tak stanoveno ve Smlouvě, zavazuje se poskytovatel poskytovat objednateli servisní služby související se software, spočívající v poskytování technické podpory software, přičemž objednatel se Smlouvou zavazuje hradit poskytovateli za poskytování těchto servisních služeb paušální měsíční odměnu ve výši stanovené ve Smlouvě.
2.2 V případě, že je tak stanoveno ve Smlouvě, zavazuje se poskytovatel poskytovat objednateli hostingové služby související s provozem software, přičemž objednatel se Smlouvou zavazuje hradit poskytovateli za poskytování hostingových služeb měsíční odměnu stanovenou v závislosti na obratu objednatele dosaženého při provozu software, přičemž způsob výpočtu výše této odměny poskytovatele je stanoven v ceníku.
2.3 Smluvní strany mohou následně smluvit také poskytnutí zakázkových servisních služeb objednateli, a to za podmínek stanovených v čl. 7 obchodních podmínek.
2.4 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně zpracování osobních údajů zadaných do software objednatelem upravuje ustanovení čl. 9 obchodních podmínek.
2 Smlouva je za účelem poskytování servisních služeb (technické podpory a dalšího rozvoje software) a volitelně za účelem poskytování hostingových služeb pro provoz software.
3 Servisní služby – technická podpora
3.1 V rámci služby technické podpory software bude poskytovatel objednateli zajišťovat úpravy či aktualizace software (dále jen „změny software“), instalace změněných verzí software nebo změněných částí software po jejich opravách poskytovatelem a opravování vzniklých nedostatků software na žádost objednatele.
3.2 Technická podpora software je poskytovatelem zajišťována v maximálním hodinovém rozsahu stanoveném ve Smlouvě, přičemž ten specifikuje rozsah zdrojů alokovaných na servisní služby pro objednatele v každém kalendářním měsíci. Technickou podporu software nad tento základní rozsah může poskytovatel zajistit za zvláštní odměnu, a to na základě zvláštních smluvních ujednání stran.
3.3 Pro účely poskytování technické podpory se:
3.3.1 pracovní dobou rozumí doba od 9:00 hod. do 17:00 hod. středoevropského času v pracovní dny v České republice;
3.3.2 klientskou aplikací rozumí aplikace poskytovatele sloužící pro komunikaci se zákazníky poskytovatele umístěná na internetové adrese klient.shopsys.cz;
3.3.3 službou Hotline 24/7 rozumí závazek poskytovatele poskytnout objednateli nepřetržitou možnost hlášení kritických nedostatků software (čl. 3.3.4) prostřednictvím přiděleného telefonního čísla;
3.3.4 kritickým nedostatkem rozumí nedostatek software takového charakteru, který je zásadní překážkou v běhu software a znemožňuje zásadním způsobem využití software pro primárně stanovený účel, tedy pro objednávání zboží, a to konkrétně:
3.3.4.1 nemožnost odeslat objednávku zákazníkem prostřednictvím front-endu software (prostřednictvím klientského rozhraní software);
3.3.4.2 chybné údaje obsažené v objednávce po jejím odeslání zákazníkem;
3.3.4.3 špatně se zobrazující prodejní ceny zboží na front-endu software,
3.3.4.4 nefunkční vkládání zboží do košíku na front-endu software,
3.3.4.5 nemožnost načíst front-end software nebo takovou jeho část, která je nezbytná pro vložení zboží do košíku nebo odeslání objednávky zákazníkem.
3.4 Komunikace při zadávání požadavků (tzv. ticketů) objednatele na poskytnutí technické podpory poskytovatelem bude probíhat výhradně prostřednictvím klientské aplikace. V případě, že na základě Smlouvy je objednateli poskytována služba Hotline 24/7, mohou být požadavky objednatele na poskytnutí technické podpory zadávány poskytovateli i telefonicky (čl. 3.3.3). Doručení požadavku na poskytnutí podpory poskytovatel objednateli vždy potvrdí. Zadávání požadavků objednatele na poskytnutí technické podpory může být omezeno pouze na autorizované osoby objednatele.
3.5 Podmínky pro odstranění kritických nedostatků v provozu software byly smluvními stranami dohodnuty následovně.
3.5.1 Není-li smluveno jinak, v případě kritického nedostatku software zahájí poskytovatel práce na odstranění tohoto nedostatku software nejpozději do tří (3) hodin od jeho nahlášení objednatelem, přičemž tento nedostatek software poskytovatel odstraní do osmi (8) hodin od jeho nahlášení objednatelem.
3.5.2 Lhůty dle čl. 3.5.1 obchodních podmínek pro zahájení prací a odstranění nedostatku běží pouze v pracovní době poskytovatele. Nicméně v případě, že na základě Smlouvy je objednateli poskytována služba Hotline 24/7, běží lhůty čl. 3.5.1 obchodních podmínek od obdržení požadavku objednatele na opravu nedostatku software poskytovatelem. Do běhu lhůt se nezapočítávají prodlevy způsobené čekáním poskytovatele na reakci objednatele či třetí osoby.
3.5.3 Klasifikaci nedostatků software do jednotlivých kategorií provádí poskytovatel.
3.5.4 Kritický nedostatek software je považován za odstraněný v okamžiku, kdy software již nadále nevykazuje nahlášený kritický nedostatek. Za odstranění kritického nedostatku se považuje i nahrání souboru ze zálohy, kde se kritický nedostatek ještě nevyskytl.
3.6 V případě, že poskytovatel poruší ustanovení čl. 3.5 obchodních podmínek, vzniká objednateli právo na smluvní pokutu, a to za podmínek níže stanovených. Maximálně však může objednateli v jednom kalendářním měsíci vzniknout celkem právo na smluvní pokutu ve výši paušální měsíční odměny poskytovatele za servisní služby za takový kalendářní měsíc.
Rozsah prodlení poskytovatele a výše smluvní pokuty v procentech z měsíční odměny poskytovatele za servisní služby:
- 1,1 – 1,5 násobek dohodnuté lhůty -> 30 %
- 1,6 – 2,0 násobek dohodnuté lhůty -> 50 %
- 2,1 a více násobek dohodnuté lhůty -> 100 %
3.5 Oprava kritických závad bude zahájena do 3 hodin a odstraněna do 8 hodin v pracovní době (nonstop v případě objednání 24/7 podpory). V případě prodlení s vyřešením závady, přísluší objednateli smluvní pokuta poskytovatele.
4 Hostingové služby
4.1 Na základě Smlouvy zajistí poskytovatel pro objednatele základní hostingové služby nezbytné pro provoz software v rámci počítačové sítě internet. Hostingovými službami se tak rozumí zajištění přístupů koncových uživatelů k serveru poskytovatele (či třetí osoby), na kterém bude umístěn software, po síti internet pod protokolem http, eventuálně protokolem https (dále jen „hostingové služby“).
4.2 Hostingové služby budou mít následující charakteristiky:
4.2.1 rozsah pásma internetové konektivity činí 200 Mbit;
4.2.2 poskytovatel bude provádět základní zálohování dat objednatele uložených v databázi software a souborů nahraných na server prostřednictvím software, přičemž frekvence zálohování dat objednatele bude jednou (1) za den a doba uchovávání těchto záloh poskytovatelem bude činit čtrnáct (14) dnů.
4.3 Hostingové služby nemusí poskytovatel poskytovat v případě, že jejich poskytování brání potíže na straně objednatele nebo jiných osob. Hostingové služby tak nemusí poskytovatel poskytovat zejména v případě, kdy dojde k výpadkům v dodávce elektrické energie, výpadkům datové sítě, jiným poruchám způsobeným třetími osobami nebo zásahům vyšší moci.
4.4 Poskytovatel bude provádět opatření směřující k zamezení výpadků, omezení, přerušení nebo snížení kvality hostingových služeb. V souvislosti s plněním této své povinnosti může poskytovatel provádět plánované odstávky hostingových služeb za účelem kontroly, údržby či výměny hardware, popř. nastavení či upgrade software na serveru (dále jen „odstávka služeb“). Pokud to charakter odstávky služeb dovoluje, bude poskytovatel dle svých možností realizovat odstávku služeb v době nižšího využívání hostingových služeb (v nočních hodinách). V případě plánované odstávky služeb oznámí poskytovatel tuto odstávku předem objednateli tak, že objednateli zašle zprávu elektronickou poštou, a to ve lhůtě 24 hodin před započetím plánované odstávky služeb, přičemž v případě poruchy hardware se tato lhůta zkracuje na 12 hodin před započetím plánované odstávky služeb. V případech, kde může dojít ke vzniku újmy a pro zabránění vzniku či zvýšení takové újmy, včetně zabránění realizace bezpečnostní hrozby, může být odstávka služby provedena poskytovatelem (a to i v zájmu objednatele) i bez provedení předchozího oznámení o takové odstávce poskytovatelem objednateli.
4.5 Při poskytování hostingových služeb může docházet k výpadkům, dočasnému omezení, přerušení nebo snížení kvality těchto služeb. V případě takové poruchy v poskytování hostingových služeb se poskytovatel zavazuje vyvinout nezbytné úsilí k odstranění takové poruchy. Objednatel bere na vědomí, že zejména v případě, kdy je software provozován na jeho doméně, může být k zajištění provozu software nutná součinnost objednatele.
4.6 V případě, že k poruše v poskytování hostingových služeb došlo z důvodů na straně objednatele, zavazuje se objednatel uhradit poskytovateli náklady na odstranění této poruchy. V ostatních případech nese náklady spojené s odstraňováním poruchy poskytovatel.
4.7 Pro zadávání požadavků objednatele souvisejících s poruchou hostingových služeb se použije ustanovení čl. 3.4 obchodních podmínek obdobně.
4.8 Poskytování hostingových služeb zajišťuje poskytovatel také prostřednictvím třetích osob.
4 Je-li sjednáno poskytování hostingových služeb, zavazuje se poskytovatel ke konektivitě, zálohování. V případě výpadků se zavazuje poskytovatel k rychlému odstranění poruchy. Shopsys k poskytování služby využívá instrastruktury od dodavatelů.
5 Využívání hostingových služeb
5.1 Objednatel nesmí v rámci hostingových služeb ukládat nebo šířit informace, jejichž obsah je v rozporu s obecně závaznými právními předpisy či dobrými mravy účinnými v zemích, kde jsou takové informace dostupné či šířeny, a to zejména obsah, jehož zpřístupnění veřejnosti:
5.1.1 zasahuje do autorských práv či práv souvisejících s právem autorským třetích osob či do jiného duševního vlastnictví třetích osob,
5.1.2 zasahuje do práv na ochranu osobnosti třetích osob,
5.1.3 porušuje právní normy v oblasti regulace loterií a jiných podobných her (včetně reklamy v této oblasti);
5.1.4 porušuje právní normy směřující k ochraně proti nenávisti k některému národu, etnické skupině, rase, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejích příslušníků.
5.2 Objednatel nesmí v rámci hostingových služeb rozesílat nevyžádaná obchodní sdělení a jinou nevyžádanou poštu (spam). Objednatel nesmí v rámci hostingových služeb ukládat informace, jež nápadně připomínají služby nebo aplikace třetích osob, za účelem zmatení či uvedení v omyl objednatelů internetu (phishing). Objednatel nesmí v rámci hostingových služeb šířit počítačové viry.
5.3 Objednatel nesmí vyvíjet činnost směřující k tomu, aby byl znemožněn nebo omezen provoz serveru, na kterém je hostingová služba provozována, nebo provádět jiné útoky na tento server, ani nesmí být při takové činnosti nápomocen třetí osobě. Objednatel nesmí službu využívat způsobem, který by nepřiměřeně omezoval v užívání služby další zákazníky poskytovatele či jinak nepřiměřeně omezoval poskytovatele. Není-li dohodnuto jinak, objednatel zejména nesmí server, na kterém je služba provozována, zatěžovat automatizovanými požadavky.
5.4 Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel nenese zejména v souladu s ustanovením § 5 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, odpovědnost za obsah informací ukládaných objednatelem v rámci hostingových služeb. Objednatel bere dále na vědomí, že poskytovatel neodpovídá za protiprávní jednání objednatele.
5.5 V případě, že by obsah informací ukládaných či šířených objednatelem v rámci hostingových služeb mohl porušit Smlouvu (včetně obchodních podmínek), obecně závazné právní předpisy nebo dobré mravy, je poskytovatel oprávněn tyto informace smazat či zabránit jejich šíření. V případě, že v souvislosti s uložením nebo šířením informací uložených nebo šířených objednatelem v rámci hostingových služeb bude vůči poskytovateli uplatňovat práva jakákoli třetí osoba, je poskytovatel oprávněn neprodleně odstranit obsah informací uložených nebo šířených objednatelem v rámci hostingových služeb.
5.6 V případě, že v souvislosti s využíváním hostingových služeb objednatelem bude vůči poskytovateli uplatňovat práva jakákoli třetí osoba, zavazuje se objednatel předat poskytovateli bezodkladně veškeré dokumenty a podklady nezbytné k úspěšnému vedení sporu s touto třetí osobou. V případě, že by taková třetí osoba tvrdila, že uložením nebo šířením informací uložených nebo šířených objednatelem v rámci hostingových služeb byla porušena její práva, zejména práva k předmětům autorskoprávní ochrany, nebo tím, že došlo k nekalosoutěžnímu jednání, zavazuje se objednatel hradit poskytovateli veškeré účelně vynaložené náklady, které poskytovateli v souvislosti se sporem s takovou třetí osobou vzniknou.
5.7 V případě, že poskytovateli vznikne v souvislosti s protiprávním jednáním objednatele jakákoliv újma (včetně veřejnoprávních sankcí a výloh a nákladů poskytovatele souvisejících s tímto protiprávním jednáním), je objednatel povinen tuto újmu nejpozději do třiceti (30) dnů od jejího vzniku poskytovateli nahradit.
5 Objednatel nesmí na hostingové službě ukládat informace, které jsou rozporu s právními předpisy či dobrými mravy (zasahování do autorských práv, ochrany osobnosti, regulace loterií, ochrana proti nenávisti). Objednatel nebude rozesílat nevyžádaná obchodní sdělení. Odpovědnost za uložená data objednatele nese objednatel. Ustanovení smlouvy řeší uhrazení případné újmy třetí straně objednatelem.
6 Dostupnost hostingových služeb
6.1 V případě, že poskytovatel na základě Smlouvy zajišťuje pro objednatele servisní služby a hostingové služby, zavazuje se poskytovatel, že pokud doba poruchy hostingových služeb překročí v určitém kalendářním měsíci procentuální výši stanovenou níže, uhradí poskytovatel objednateli níže stanovenou smluvní pokutu, a to v procentuální výši z měsíční paušální odměny poskytovatele za hostingové služby v takovém kalendářním měsíci. Maximálně však může objednateli v jednom kalendářním měsíci vzniknout celkem právo na smluvní pokutu ve výši paušální měsíční odměny poskytovatele za hostingové služby za takový kalendářní měsíc.
Souhrnná doba poruchy hostingových služeb v měsíci a výše smluvní pokuty z měsíční ceny:
- 0,6 – 1 % -> 30 %
- 1 – 1,5 % -> 40 %
- 1,5 – 2,5 % -> 50 %
- 2,5 – 4 % -> 70 %
- 4 % a více -> 100 %
6.2 Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že v době zálohování dat poskytovatelem může docházet k nadměrnému vytížení serveru a blokování tabulek databází, což může způsobovat krátkodobou nedostupnost některých funkcí software (webové stránky). Tato nedostupnost není považována za poruchu v poskytování hostingových služeb.
6.3 Za poruchu v poskytování hostingových služeb se považuje pouze taková porucha, která způsobí přerušení dostupnosti hostingových služeb nebo takovou změnu parametrů hostingových služeb, která se projeví prokazatelným znehodnocením hostingových služeb. Za poruchu není považováno omezení či přerušení hostingových služeb:
6.3.1 ke kterému došlo také v důsledku jednání objednatele či v důsledku nastavení software provedeného objednatelem či jiné osoby, které objednatel umožnil i nevědomky k software přístup;
6.3.2 ke kterému došlo také v důsledku úmyslného útoku, jehož cílem je omezení nebo znemožnění provozu hostingových služeb, a to zejména v důsledku DoS (denial of service) útoku, včetně distributed denial-of-service (DDoS), či v důsledku zneužití bezpečnostní chyby;
6.3.3 ke kterému došlo také v důsledku plánovaného přerušení poskytování hostingových služeb v důsledku odstávky služeb ve smyslu čl. 4.5 obchodních podmínek;
6.3.4 v důsledku situace související se zálohováním dat objednatele uvedené v čl. 6.2 obchodních podmínek.
6.4 Za začátek poruchy v poskytování hostingových služeb je považován okamžik jejího nahlášení objednatelem poskytovateli v souladu s čl. 6.2 obchodních podmínek. Za konec poruchy v poskytování hostingových služeb je považován okamžik obnovení poskytování hostingových služeb alespoň v částečném rozsahu.
6 Shopsys se zavazuje k poskytování maximální dostupnosti hostingu. V případě souhrnné doby poruch v měsíci nad 0,6 % přísluší objednateli smluvní pokuta z měsíční odměny. Probíhající zálohování dat může nadměrně zatěžovat server. Za poruchu pro výpočet smluvní pokuty se nepovažuje: porucha způsobená objednatelem, úmyslný útok (DoS a DDos), plánovaná odstávka služeb, zálohování.
7 Zakázkové servisní služby
7.1 Zakázkovými servisními službami se rozumí zejména poskytování školení ohledně software poskytovatelem, zajišťování zakázkového vývoje software poskytovatelem, poskytování konzultačních služeb poskytovatelem či vyhotovování analýz poskytovatelem souvisejících se software. V rámci služby zakázkového vývoje software bude poskytovatel provádět individuální změny software (včetně změn jeho funkcionality) dle požadavků objednatele.
7.2 Rozsah zakázkových servisních služeb bude určen vždy následovně. V návaznosti na doručení požadavku objednatele na poskytnutí zakázkových servisních služeb poskytovateli zašle poskytovatel objednateli informace ohledně nezávazného rozsahu zakázkových servisních služeb a výše odměny poskytovatele za zajištění zakázkových servisních služeb, přičemž výše odměny poskytovatele bude stanovena v souladu s ceníkem (dále jen jako „návrh dohody“). Okamžikem doručení souhlasu objednatele s návrhem dohody poskytovateli vzniká smlouva o poskytnutí zakázkových servisních služeb. Ustanovení § 1740 odst. 3 občanského zákoníku se nepoužije.
7.3 V případě, že na základě zakázkového vývoje software či jiných servisních služeb vznikne nový počítačový program či jeho část, jež bude schopná samostatného užití, vykonává majetková autorská práva k tomuto nově vzniklému počítačového programu či jeho části poskytovatel. Práva a povinnosti stran ohledně užití takového počítačového programu se řídí obdobně ustanoveními o licenci ke specifickým úpravám software dle zvláštních smluvních ujednání stran.
7.4 Za předpokladu, že má objednatel splněny všechny své dluhy vůči poskytovateli, poskytovatel umožní objednateli přístup ke zdrojovým kódům software a k datům objednatele uloženým v databázi software, přičemž za činnosti poskytovatele související s plněním této povinnosti náleží poskytovateli odměna, přičemž ke zpřístupnění těchto informací objednateli může dojít:
7.4.1 buď na základě individuálního požadavku objednatele, a to vždy do pěti pracovních (5) dnů od doručení výzvy objednatele poskytovateli ke zpřístupnění těchto informací a za odměnu odpovídající prokazatelné hodinové pracnosti dle hodinové sazby dle ceníku poskytovatele a splatnou ve lhůtě deseti (10) dnů od provedení úkonu; nebo
7.4.2 kontinuálně ukládáním těchto informací poskytovatelem do repozitáře umístěného u třetí osoby, a to za předem sjednanou měsíční odměnu a splatnou ve lhůtě deseti (10) dnů od skončení takového kalendářního měsíce.
7 Shopsys se zavazuje provádět školení, konzultace, změny funkcionalit a další zakázkový vývoj software. Před samotným zahájením realizace vytvoří Shopsys na základě požadavků objednatele nezávazný rozsah zakázkových služeb a výši odměny (dle ceníku). Majetková autorská práva k nově vzniklým samostatným programům vykonává Shopsys a práva k užití poskytovatelem se řídí jako licence ke specifickým úpravám (specifikováno v Implementační smlouvě).
7.4 Shopsys se zavazuje umožnit objednateli přístup ke zdrojovým kódům a datům objednatele, a to jednorázově na základě požadavku objednatele nebo průběžně do úložiště. Za tuto práci přísluší předem sjednaná měsíční odměna odvozená od hodinové pracnosti a nákladů na úložiště.
8 Odměny poskytovatele a platební podmínky
8.1 Za poskytování servisních služeb je objednatel povinen hradit poskytovateli paušální měsíční odměnu stanovenou ve Smlouvě. Periodu splatnosti odměny poskytovatele za servisní služby a termín splatnosti odměny poskytovatele za servisní služby stanoví Smlouva.
8.2 Za poskytování hostingových služeb je objednatel povinen hradit poskytovateli měsíční odměnu stanovenou v závislosti na obratu objednatele dosaženého při provozu software, přičemž způsob výpočtu výše této odměny poskytovatele je stanoven v ceníku.
8.3 V případě, že odměna poskytovatele má charakter paušálního opakovaného plnění, může být částka odměny poskytovatele vždy po dvanácti (12) měsících od uzavření Smlouvy upravována o inflaci oficiálně vyhlášenou Českým statistickým úřadem podle vývoje úhrnného indexu spotřebitelských cen zboží a služeb za posledních dvanáct (12) měsíců. Úprava částky odměny poskytovatele je účinná vždy v roce trvání Smlouvy následujícím po okamžiku, ve kterém byla zpráva podle předchozí věty Českým statistickým úřadem zveřejněna, a to pro výpočet výše odměny poskytovatele se použije vždy jako základ částka již o inflaci dříve upravená.
8.4 Za poskytnutí zakázkových služeb se objednatel zavazuje platit poskytovateli odměnu stanovenou způsobem stanoveným v čl. 7.2 obchodních podmínek, přičemž právo na odměnu za zakázkové služby vzniká poskytovateli okamžikem jejich poskytnutím. Poskytovatel může kdykoliv požadovat po objednateli uhrazení zálohy na jeho odměnu podle tohoto článku (čl. 8.4).
8.5 V případě, že odměna nebo část odměny poskytovatele podle Smlouvy má charakter paušální odměny a objednatel nevyužije služeb poskytovatele vůbec či v celém rozsahu, nemá tato skutečnost vliv na vznik práva poskytovatele na uhrazení paušální odměny v plné výši. Paušální forma odměny je v těchto případech smluvními stranami smluvena zejména z důvodu, že poskytovatel musí mít vyhrazeny zdroje pro plnění svých závazků ze Smlouvy.
8.6 Smluvní strany se dále dohodly, že pro případ uskutečnění cest poskytovatele (jeho pracovníků) do místa určeného objednatelem za účelem realizace poskytnutí servisních služeb, budou náklady na tyto cesty (včetně náhrady promeškaného času) hrazeny objednatelem, a to za podmínek uvedených v ceníku poskytovatele, nebo za individuálních podmínek předem domluvených.
8.7 Odměna poskytovatele a další platby jsou splatné vždy bezhotovostně na účet uvedený ve Smlouvě (dále jen „účet poskytovatele“).
8.8 Poskytovatel je plátcem daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) a ke všem částkám bude připočtena DPH v souladu s obecně závaznými právními předpisy.
8.9 V případě bezhotovostní platby je objednatel povinen hradit odměnu poskytovatele společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek objednatele hradit odměnu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet poskytovatele.
8.10 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo na základě obecně závazných právních předpisů povinné, vystaví poskytovatel ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy objednateli daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví poskytovatel objednateli po uhrazení odměny a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu objednatele. Na žádost objednatele zašle poskytovatel objednateli daňový doklad – fakturu v tištěné podobě.
8.11 V případě prodlení objednatele s placením jakékoliv odměny podle Smlouvy vzniká poskytovateli právo na úrok z prodlení ve výši 0,03 % z dlužné částky za každý den prodlení.
8.12 V případě prodlení objednatele s placením jakékoliv platby nebo její části podle Smlouvy o více než 15 dnů je poskytovatel oprávněn přerušit plnění jakýchkoliv svých závazků vůči objednateli (včetně znemožnění užití software), a to až do okamžiku uhrazení všech závazků objednatelem.
8.13 Vzájemné pohledávky je možné jednostranně započíst pouze v případě, že se jedná o splatnou pohledávku písemně uznanou, co do důvodu a výše, anebo o pohledávku pravomocně přiznanou v soudním či rozhodčím řízení.
9 Licence ke grafickým dílům je výhradní pro klienta v neomezeném množstevním, územním a časovém rozsahu.
9 Zpracování osobních údajů
9.1 Vzhledem k tomu, že v souvislosti s provozem software může ze strany poskytovatele (z popudu objednatele) docházet ke zpracovávání osobních údajů fyzických osob uložených v software (včetně osobních údajů koncových uživatelů software), je součástí smluvních ujednání stran také tato smlouva o zpracování osobních údajů dle ustanovení čl. 28 odst. 3 a odst. 4 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení“).
9.2 Doba zpracování osobních údajů poskytovatelem, kategorie subjektů údajů, jejichž osobní údaje jsou poskytovatelem zpracovávány, typy zpracovávaných osobních údajů, povaha zpracování osobních údajů a účel zpracování osobních údajů jsou uvedeny ve Smlouvě.
9.3 Nebude-li dohodnuto jinak, nesmí objednatel v rámci software ukládat osobní údaje zvláštní kategorie ve smyslu čl. 9 odst. 1 nařízení.
9.4 Poskytovatel bude zpracovávat osobní údaje pouze na základě doložených pokynů objednatele, včetně pokynů v otázkách předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud poskytovateli toto zpracování již neukládají právo Unie nebo členského státu, které se na poskytovatele vztahuje. Pokyny objednatele mohou být obsaženy také ve Smlouvě. Nebude-li dohodnuto jinak, po ukončení účinnosti Smlouvy je poskytovatel povinen všechny osobní údaje vymazat (což je pokynem objednatele), pokud obecně závazné právní předpisy nepožadují další uložení daných osobních údajů.
9.5 Poskytovatel se zavazuje přijmout v rozsahu stanoveném obecně závaznými právními předpisy opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů. S přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování osobních údajů i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob přijme poskytovatel vhodná technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení osobních údajů odpovídající danému riziku. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že bezpečnost serverové aplikační vrstvy počítačových programů umístěných na serveru poskytovatele se odvíjí do značné míry také od výběru počítačového(ých) programu(ů) provedeného pro účely provozu serveru, včetně aktuálnosti takového(vých) počítačového(vých) programu(ů). Poskytovatel není původcem takových takového(vých) počítačového(vých) programu(ů) a jejich vývoj je zajišťován třetími osobami. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že nese plnou odpovědnost za bezpečností rizika spojená s neprovedením technických opatření doporučených mu poskytovatelem po dobu účinnosti Smlouvy za účelem zabezpečení osobních údajů.
9.6 Poskytovatel nezapojí do zpracování osobních údajů žádného dalšího zpracovatele bez předchozího konkrétního nebo obecného písemného povolení objednatele. Objednatel tímto souhlasí se zapojením dalších zpracovatelů do zpracování osobních údajů Poskytovatelem, a to konkrétně osob zajišťujících plnění povinností poskytovatele ze Smlouvy, zejména při provozu zařízení poskytovatele, včetně hostingových služeb. Poskytovatel informuje objednatele o veškerých zamýšlených změnách týkajících se přijetí dalších zpracovatelů nebo jejich nahrazení, a poskytne tak objednateli příležitost vyslovit vůči těmto změnám námitky. Pokud poskytovatel zapojí dalšího zpracovatele osobních údajů, aby jménem objednatele provedl určité činnosti zpracování osobních údajů, musí být tomuto dalšímu zpracovateli uloženy na základě smlouvy stejné povinnosti na ochranu údajů, jaké jsou uvedeny ve Smlouvě, zejména poskytnutí dostatečných záruk, pokud jde o zavedení vhodných technických a organizačních opatření tak, aby zpracování osobních údajů splňovalo požadavky nařízení. V případě vzniku újmy na straně objednatele v souvislosti s odpovědností poskytovatele v oblasti ochrany osobních údajů platí ustanovení čl. 11.4 obchodních podmínek.
9.7 Poskytovatel je povinen zohledňovat povahu zpracování osobních údajů. Poskytovatel bude objednateli nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pokud je to možné, pro splnění povinností objednatele reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů stanovených v kapitole III. nařízení, a to na náklady objednatele. Žádosti o výkon práv subjektu údajů vznesené případně vůči poskytovateli poskytovatel bez zbytečného odkladu postoupí na objednatele. Poskytovatel bude objednateli nápomocen při zajišťování souladu s povinnostmi stanovenými v čl. 32 až čl. 36 nařízení, a to při zohlednění povahy zpracování osobních údajů a informací, jež má Poskytovatel k dispozici, a to za odměnu dohodnutou případně ve zvláštním smluvním ujednání stran.
9.8 Poskytovatel se zavazuje k mlčenlivosti ohledně zpracování osobních údajů. Poskytovatel se zavazuje zajistit závazek mlčenlivosti ohledně zpracování osobních údajů na straně svých zaměstnanců a dalších osob pracujících s osobními údaji.
9.9 Poskytovatel se zavazuje, že poskytne objednateli na náklady objednatele veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené ve Smlouvě, a umožní na náklady objednatele audity osobních údajů, včetně inspekcí, prováděné objednatelem nebo jiným auditorem, kterého objednatel pověřil, a k těmto auditům přispěje, a to včetně upozorňování objednatele, že jeho pokyn podle názoru poskytovatele porušuje obecně závazné předpisy v oblasti ochrany osobních údajů. Bez ohledu na výše uvedené smluvní strany dohodly, že poskytovatel nemůže poskytnout a ani neposkytne objednateli takový přístup k serveru poskytovatele, který by snížil míru zabezpečení dat jiných smluvních partnerů poskytovatele či který by snížil úroveň bezpečnosti osobních údajů či jiných dat zajišťovaných poskytovatelem, včetně těch případů, které by mohly vést ke kompromitaci serveru poskytovatele.
9.10 Výši odměny poskytovatele za poskytnutí součinnosti objednateli v oblasti ochrany osobních údajů je stanovena podle odpracovaného času pracovníků dle hodinové sazby uvedené v ceníku poskytovatele.
9 Zpracování osobních údajů (tzv. naplnění GDPR) je prováděno v souladu s obecně závaznými předpisy a pouze dle pokynů objednatele a bez údajů zvláštní kategorie. Další zpracovatelé údajů jsou pouze zpracovatelé pro účely naplnění smlouvy (jako např. poskytovatel infrastruktury hostingu, poskytovatelé aplikací, které chce objednatel integrovat). Shopsys se zavazuje k mlčenlivosti ohledně osobních údajů. Shopsys se zavazuje objednateli na jeho žádost a náklady poskytnout informace potřebné pro audity.
10 Další práva a povinnosti smluvních stran
10.1 Poskytovatel je oprávněn po třiceti (30) dnech od zániku Smlouvy odstranit ze svého serveru všechny informace (data) uložené zde objednatelem. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 9.4 obchodních podmínek.
10.2 Poskytovatel je oprávněn používat obchodní firmu, název či jméno objednatele pro marketingové účely jako tzv. reference, a to ve všech druzích propagačních materiálů (bez ohledu na formu těchto propagačních materiálů či formu, kterou jsou sdělovány).
10.3 Objednatel souhlasí se zasíláním informací souvisejících se službami nebo podnikem poskytovatele na elektronickou adresu objednatele a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení poskytovatelem na elektronickou adresu objednatele.
10.4 Objednatel prohlašuje, že další využití částí zdrojového kódu software a jeho úprav počítačových programů vyhotovených na základě Smlouvy poskytovatelem (čl. 7.3) či poskytnutí licence k nim třetím osobám není v rozporu se zájmy objednatele a s takovým využitím či poskytnutím objednatel souhlasí. Třetím osobám nebudou poskytnuta data či obchodní tajemství objednatele.
10.5 Objednatel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku, což znamená, že se objednatel nemůže domáhat vůči poskytovateli obnovení jednání o Smlouvě, dojde-li ke změně okolností tak podstatné, že tato změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním objednatele.
10.6 Objednateli je doručováno elektronickou poštou na adresu objednatele uvedenou v rámci klientské aplikace.
10 Po 30 dnech od ukončení smlouvy může Shopsys odstranit data objenatele. Shopsys může uvádět projekt objednatele jako svou referenci. Shopsys může využít části zdrojových kódů pro efektivnější implementace úprav (to jak na projektu objednatele tak na dalších realizovaných projektech).
11 Práva z vadného plnění, odpovědnost za škodu
11.1 Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel nenese odpovědnost za výsledky činnosti, ke kterým je software užíván. Objednatel bere na vědomí, že v průběhu užívání software může dojít k chybám v software.
11.2 Objednatel dále bere na vědomí, že není-li výslovně smluveno jinak, nenese poskytovatel odpovědnost za funkčnost datové sítě objednatele, funkčnost veřejné datové sítě, funkčnost hardwarového vybavení objednatele, za zálohování dat objednatelem, za stav ostatního programového vybavení objednatele a za případné zásahy třetích osob do ostatního programového vybavení objednatele.
11.3 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti poskytovatele za vady plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanovením § 1914 a násl. občanského zákoníku. Poskytovatel odpovídá pouze za zaviněné porušení jeho povinností. Práva objednatele vyplývající z odpovědnosti poskytovatele za vady plnění uplatňuje objednatel u poskytovatele v místě jeho podnikání nebo elektronickou poštou.
11.4 V případě vzniku újmy na straně objednatele v souvislosti s odpovědností poskytovatele za vady plnění podle Smlouvy si smluvní strany dohodly s ohledem na podmínky Smlouvy, nejedná-li se o újmu způsobenou poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti, omezení náhrady této případné újmy vzniklé objednateli tak, že celková náhrada újmy včetně ušlého zisku je omezena výší odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem za dvanáct kalendářních měsíců předcházejících měsíci, ve kterém došlo ke vzniku újmy na straně objednatele. Smluvní strany konstatují s ohledem na všechny okolnosti související s uzavřením Smlouvy, že úhrnná předvídatelná újma včetně ušlého zisku, jež by mohla objednateli v důsledku vad plnění podle Smlouvy vzniknout, může činit maximálně částku odpovídající výši odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem za dvanáct kalendářních měsíců předcházejících měsíci, ve kterém došlo ke vzniku újmy na straně objednatele.
11 Byť Shopsys minimalizuje možné chyby, každý software může být ze své podstaty chybový. Shopsys nenese odpovědnost za veřejnou datovou síť, za hardware, síť a zálohování objednatele. V případě vzniku újmy z důvodu vady plnění se limituje náhrada na výši plateb objednatele Shopsysu za poslední jeden rok. Tato limitace se nevztahuje na újmu způsobenou úmyslem či z hrubou nedbalostí.
12 Trvání smlouvy
12.1 Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
12.2 Každá ze smluvních stran je oprávněna Smlouvu písemně vypovědět, a to z jakéhokoliv důvodu či bez uvedení důvodu. Výpovědní doba činí tři (3) měsíce a počíná běžet doručením výpovědi druhé smluvní straně.
12.3 Výpovědní doba při výpovědi podle čl. 1.5 obchodních podmínek činí jeden (1) měsíc od doručení výpovědi poskytovateli.
12.4 V případě, že objednatel poruší některou svou povinnost vyplývající ze Smlouvy (včetně obchodních podmínek) nebo z obecně závazných právních předpisů, může poskytovatel Smlouvu bez výpovědní doby vypovědět v případě, že nedojde k nápravě stavu ani po poskytnutí dostatečné lhůty k nápravě porušení této povinnosti v minimální délce jeden (1) měsíc. Výpověď Smlouvy podle předchozí věty je účinná okamžikem doručení objednateli.
12.5 Účinnost Smlouvy je možné kdykoliv ukončit dohodou smluvních stran.
12 Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou 3 měsíce. Při nesouhlasu objednatele se změnou ceníku Shopsysu je výpovědní doba jeden měsíc. V případě porušení podmínek smlouvy nebo obecně závazných předpisů objednatelem a neprovedení nápravy do 1 měsíce, může Shopsys smlouvu vypovědět okamžitě.
13 Závěrečná ustanovení
13.1 Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, a to zejména občanským zákoníkem s tím, že pro účely vztahů mezi poskytovatelem a objednatelem se vylučuje použití zachovávaných obchodních zvyklostí ve smyslu ustanovení § 558 odst. 2 občanského zákoníku a dále se vylučuje použití ustanovení § 557, § 1748, § 1763, § 1799 a § 1800 občanského zákoníku.
13.2 Odchylná ujednání v Smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
13.3 V souladu s ustanovením §1752 občanského zákoníku smluvní strany ujednávají, že poskytovatel může obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit. Změna obchodních podmínek bude objednateli oznámena elektronickou poštou na jeho adresu uvedenou ve Smlouvě. Změnu obchodních podmínek může objednatel odmítnout a Smlouvu písemně vypovědět ve výpovědní době, která činí jeden (1) měsíc.
13.4 Vyslovením souhlasu s novou verzí obchodních podmínek objednatelem pozbývají předchozí obchodní podmínky účinnosti a nová verze obchodních podmínek se stává nedílnou součástí Smlouvy.
13.5 Je-li některé ustanovení Smlouvy nebo obchodních podmínek neplatné, neúčinné, či se k němu nepřihlíží, nebo se takovým stane, namísto takových ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se takovému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností, nicotností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost či účinnost ostatních ustanovení.
13 Smluvní vztah se řídí českým právem. Shopsys může provést přiměřené úpravy obchodních podmínek. Klient není povinen je akceptovat. V takovém případě se smlouva do 1 měsíce vypovídá.