Obchodní podmínky k implementační smlouvě
Verze 2.3 ze dne 27. 3. 2020
obchodní společnosti Shopsys s.r.o. se sídlem Koksární 1096/10, Přívoz, 702 00 Ostrava, IČ: 277 90 487
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě oddíl C, vložka 51890
1 Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Shopsys s.r.o., se sídlem Koksární 1096/10, Přívoz, 702 00 Ostrava, IČ: 277 90 487, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě oddíl C, vložka 51890 (dále jen „poskytovatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „objednatel“) vzniklé na základě a v souvislosti s implementační smlouvou k počítačovému programu „Shopsys“ (dále jen „Smlouva“ a „software“).
1.2 Poskytnutí licence ke standardizované části software „Shopsys“ (dále jen „software“) objednateli upravuje zvláštní smluvní ujednání. Na základě Smlouvy provede úpravy software či vytvoření nové funkcionality software, přičemž části software, které se odlišují od standardizované části software, jsou dále uváděny jako „specifické úpravy“).
1.3 Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
VYSVĚTLENÍ
1.2 Licence k Shopsys Framework je udělena dle Shopsys Community Licence (je součástí zdrojových kódů) nebo samostatnou písemnou komerční licenční smlouvou.
2 Vymezení některých pojmů
2.1 Implementačními službami či implementací software se rozumí služby poskytovatele spočívající zejména v analyzování, navrhování a provádění úprav a změn software, v technickém napojování software na informační systém objednatele, v napojování grafických děl (grafiky) na software, v zajišťování integrace platebních systémů třetích osob do software a projektovém vedení těchto prací. Není-li ve Smlouvě dohodnuto jinak, nezahrnují implementační služby vyhotovení grafických děl tvořících uživatelské rozhraní klientské části software.
3 Předmět smlouvy
3.1 Na základě Smlouvy se poskytovatel zavazuje poskytnout objednateli implementační služby v předpokládaném rozsahu stanoveném ve Smlouvě, přičemž objednatel se Smlouvou zavazuje hradit poskytovateli za poskytnutí implementačních služeb odměnu (cenu díla) určenou na základě indikativního nezávazného rozpočtu, jež tvoří nedílnou součást a přílohu č. 1 Smlouvy (dále jen „rozpočet“).
3.2 Poskytovatel poskytuje objednateli nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít specifické úpravy (licenci), a to způsobem a v rozsahu stanoveném v čl. 8 obchodních podmínek.
3.3 V případě, že je tak stanoveno ve Smlouvě, zavazuje se poskytovatel poskytovat objednateli hostingové služby související s provozem software, jež jsou nutné pro provoz software v době jeho implementace, přičemž objednatel se Smlouvou zavazuje hradit poskytovateli za poskytování hostingových služeb paušální měsíční odměnu stanovenou ve Smlouvě.
3.4 V případě, že je tak stanoveno ve Smlouvě, zavazuje se poskytovatel vytvořit pro objednatele grafická díla tvořící rozhraní software (grafiku software) a poskytnout objednateli výhradní oprávnění k výkonu práva grafická díla užít (licenci), a to způsobem a v rozsahu stanoveném v čl. 9 obchodních podmínek.
3.1 Implementace není realizována formou vodopádového/waterfall modelu, ale formou agilní spolupráce, kdy je přesná specifikace funkčnosti tvořena vždy pro každý sprint. Rámcový rozsah funkčních požadavků v příloze č. 1 může být dohodou každým sprintem měněn.
4 Agilní vývoj
4.1 Smluvní strany se dohodly, že implementační služby budou poskytovatelem realizovány formou tzv. agilního vývoje, a to za úzké součinnosti objednatele a za podmínek níže stanovených.
4.2 Implementace software bude probíhat postupně po částech (v rámci tzv. sprintů). Před zahájením provádění každého sprintu poskytovatelem bude s objednatelem dohodnuta podrobnější specifikace rozsahu implementace software prováděná poskytovatelem v rámci takového sprintu (specifikace sprintu), a to oprávněnými osobami uvedenými ve Smlouvě (dále jen „upřesněný sprint“). Předpokládané hodinové rozsahy jednotlivých sprintů a s nimi související odměna poskytovatele uvedená ve Smlouvě platí pouze, pokud v rámci dohody stran o obsahu upřesněného sprintu není smluveno jinak. V rámci dohody stran o obsahu upřesněného sprintu může být dohodnut také předpokládaný termín pro provedení implementace software v rámci tohoto sprintu. Předpokladem pro dosažení dohody o obsahu upřesněného sprintu je vždy poskytnutí náležité a včasné součinnosti objednatelem poskytovateli. Nebude-li písemně dohodnuto jinak, změny implementace software v rámci určitého sprintu (změny sprintu) mohou být objednatelem navrhovány pouze do okamžiku dosažení dohody stran o obsahu takového upřesněného sprintu.
4.3 Objednatel bere na vědomí, že při agilním vývoji se v důsledku návrhů objednatele může změnit směřování implementace software, přičemž tak nemusí být dosaženo výsledku odpovídajícímu případné předimplementační analýze implementace software.
4.4 Termínem provedení implementace software se případně rozumí poskytnutí programátorských a kodérských prací v rozsahu stanoveném v upřesněném sprintu poskytovatelem. V případě, že je smluven předpokládaný termín provedení implementace software v rámci upřesněného sprintu, je předpokladem pro dodržení tohoto termínu poskytnutí náležité a včasné součinnosti objednatelem poskytovateli (čl. 5.3).
4.5 Poskytovatel bude objednatele informovat o průběhu provádění implementačních služeb v rámci upřesněného sprintu, včetně informací o rozsahu již uskutečněné činnosti poskytovatele v rámci upřesněného sprintu.
4.6 Implementace software provedená poskytovatelem v rámci upřesněného sprintu bude poskytovatelem vždy předvedena objednateli, a to na výzvu poskytovatele v sídle poskytovatele či dálkovým přístupem v rámci tzv. dema. K předvedení implementace software dle upřesněného sprintu je objednatel povinen poskytnout poskytovateli vždy náležitou součinnost. Další úpravy implementace software dle upřesněného sprintu, jež budou případně vyžadovány objednatelem, budou poskytovatelem přednostně zapracovány v příštím upřesněném sprintu, pokud bude taková změna implementace software z technologického hlediska možná.
4.7 Implementace software bude předávána objednateli po částech, a to vždy v částech specifikovaných v jednotlivých upřesněných sprintech (dále jen „vyhotovený sprint“). Poskytovatel předá objednateli vyhotovený sprint zpřístupněním na internetovém serveru.
4.8 O předání vyhotoveného sprintu sepíší smluvní strany na výzvu poskytovatele vždy předávací protokol, a to ve lhůtě stanovené v této výzvě. Objednatel se zavazuje poskytnout poskytovateli nezbytnou součinnost pro sepsání každého takového předávacího protokolu. V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti pro sepsání předávacího protokolu, sepíše poskytovatel o předání vyhotoveného sprintu zápis, který bez zbytečného odkladu poskytne objednateli.
4 Implementace není realizována formou vodopádového/waterfall modelu, ale formou agilní spolupráce, kdy je přesná specifikace funkčnosti tvořena vždy pro každý sprint. Rámcový rozsah funkčních požadavků v příloze č.1 může být dohodou každým sprintem měněn.
Před zahájením každého sprintu je specifikována náplň práce a po jeho ukončení je výsledek prezentován ke schválení.
5 Poskytování implementačních služeb
5.1 Poskytovatel je povinen poskytovat implementační služby s obvyklou péčí a v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Poskytovatel je povinen při poskytování implementačních služeb postupovat samostatně a v souladu se zájmy objednatele.
5.2 Poskytovatel může pověřit poskytováním implementačních služeb jinou osobu. Při poskytování implementačních služeb jinou osobou nese poskytovatel odpovědnost, jako by je poskytoval sám.
5.3 Objednatel je povinen poskytnout poskytovateli nezbytnou součinnost v případě, že určité charakteristiky implementace software, včetně implementace software prováděné v rámci sprintu, nebudou zcela zřejmé či by jejich realizace byla neúčelná anebo v případě jiných dotazů poskytovatele týkajících se implementace software. Každý dotaz poskytovatele související s poskytováním implementačních služeb je objednatel povinen zodpovědět nejpozději do jednoho (1) pracovního dne od jeho přijetí.
5.4 Objednatel je povinen poskytnout poskytovateli (jeho pracovníkům) i další nezbytnou součinnost při poskytování implementačních služeb, zejména poskytnout poskytovateli podklady nezbytné pro implementaci software. V případě, kdy je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro poskytování implementačních služeb, včetně předání řádných podkladů, nebo v prodlení s uhrazením i části odměny poskytovateli, prodlužuje se o dvojnásobek doby tohoto prodlení objednatele lhůta případně dohodnutá pro provedení jednotlivých upřesněných sprintů poskytovatelem.
5.5 V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro implementaci software spočívající v předání řádných podkladů poskytovateli, provede poskytovatel implementační služby v rozsahu upřesněných sprintů až do takové podoby, do jaké je to bez poskytnutí této součinnosti objednatele (bez poskytnutí podkladů) možné. V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro implementaci software (pro provedení upřesněného sprintu) spočívající v předání řádných podkladů poskytovateli, přičemž z těchto důvodů není možné pokračovat v poskytování implementačních služeb poskytovatelem, splní poskytovatel svůj závazek vytvořit upřesněný sprint tím, že dokončí ty části upřesněného sprintu, jež je možné vytvořit bez součinnosti objednatele (bez chybějících podkladů).
5.6 V případě, že má software dle upřesněného sprintu obsahovat nehmotné statky třetí osoby, je objednatel mimo jiné povinen při nakládání s nimi dodržovat obecně závazné právní předpisy a smluvní ujednání s třetími osobami regulující toto nakládání. Náklady na získání oprávnění pro užití nehmotných statků třetích osob nese objednatel.
5.7 Za předpokladu, že má objednatel splněny všechny své dluhy vůči poskytovateli, poskytovatel umožní objednateli přístup ke zdrojovým kódům software a k datům objednatele uloženým v databázi software, přičemž za činnosti poskytovatele související s plněním této povinnosti náleží poskytovateli odměna, přičemž ke zpřístupnění těchto informací objednateli může dojít:
5.7.1 buď na základě individuálního požadavku objednatele, a to vždy do pěti pracovních (5) dnů od doručení výzvy objednatele poskytovateli ke zpřístupnění těchto informací a za odměnu odpovídající prokazatelné hodinové pracnosti dle hodinové sazby dle ceníku poskytovatele a splatnou ve lhůtě deseti (10) dnů od provedení úkonu; nebo
5.7.2 kontinuálně ukládáním těchto informací poskytovatelem do repozitáře umístěného u třetí osoby, a to za předem sjednanou paušální měsíční odměnu a splatnou ve lhůtě deseti (10) dnů od skončení takového kalendářního měsíce.
5 Při nedostatku kapacit může Shopsys tyto kapacity nakoupit od svých partnerů, ovšem zodpovědnost nese Shopsys.
Implementace bude velmi intenzivní a vyžádá si intenzivní a téměř denní komunikaci s klientem.
Má-li být implementována chráněná či placená komponenta či služba třetí strany, musí tak být společně dohodnuto a náklady hradí klient.
Klient má nárok na předání zdrojových kódů a databáze, není-li Shopsysu dlužníkem.
6 Podklady pro implementační služby
6.1 V případě, že v souvislosti se Smlouvou budou poskytovateli objednatelem předány či jinak označeny podklady pro poskytnutí implementačních služeb (dále jen „podklady“), smluvily smluvní strany následující.
6.2 Není-li smluveno jinak, není poskytovatel povinen kontrolovat obsahovou a věcnou správnost podkladů dodaných objednatelem. Poskytovatel je povinen s běžnou péčí provést kontrolu technické správnosti podkladů ve vztahu k zamýšlenému účelu.
6.3 V případě, že v souvislosti s podklady bude vůči poskytovateli uplatňovat práva jakákoliv třetí osoba, zavazuje se objednatel předat poskytovateli bezodkladně veškeré dokumenty a informace nezbytné k úspěšnému vedení sporu s touto třetí osobou. V případě, že by taková třetí osoba tvrdila, že užitím podkladů dle Smlouvy byla porušena její práva, zejména práva k předmětům autorskoprávní ochrany, nebo tím, že došlo k nekalosoutěžnímu jednání, zavazuje se objednatel hradit poskytovateli neprodleně veškeré účelně vynaložené náklady, které poskytovateli v souvislosti se sporem s takovou třetí osobou vzniknou.
6.4 V případě, že poskytovateli vznikne v souvislosti s podklady škoda (včetně veřejnoprávních sankcí a výloh a nákladů poskytovatele souvisejících s tímto protiprávním jednáním), je objednatel povinen tuto škodu nejpozději do třiceti (30) dnů od jejího vzniku poskytovateli nahradit.
6 Po dobu implementace dodává klient různé podklady, za něž nese odpovědnost.
7 Odměna poskytovatele a platební podmínky
7.1 Objednatel je povinen hradit poskytovateli odměnu za poskytování implementačních služeb (cenu díla), včetně případné zálohy na tuto odměnu poskytovatele. Odměna poskytovatele za poskytování implementačních služeb bude určena na základě rozpočtu, který je smluvními stranami dohodnut v souladu s ustanovením § 2622 občanského zákoníku jako nezávazný.
7.2 Skutečně odpracovaný čas poskytnutých implementačních služeb bude vůči zálohovým fakturám vyúčtován daňovými doklady, a to vždy do 14 dnů po skončení kalendářního měsíce. Případný doplatek bude splatný vždy ve lhůtě deseti (10) dnů.
7.3 Za poskytování hostingových služeb je objednatel povinen hradit poskytovateli měsíční odměnu stanovenou v závislosti na obratu objednatele dosaženého při provozu software, přičemž způsob výpočtu výše této odměny poskytovatele je stanoven v ceníku.
7.4 V případě, že poskytovatel pro objednatele u jiné osoby zajistí na žádost objednatele možnost využívání předmětů podléhajících ochraně autorským právem třetí osoby v rámci software, objednatel se zavazuje nahradit poskytovateli náklady zaplacené poskytovatelem jiným osobám.
7.5 Smluvní strany se dále dohodly, že pro případ uskutečnění cest poskytovatele (jeho pracovníků) do místa určeného objednatelem za účelem poskytnutí implementačních služeb, budou náklady na tyto cesty (včetně náhrady promeškaného času) hrazeny objednatelem, a to za podmínek uvedených v ceníku poskytovatele, nebo za individuálních podmínek předem domluvených.
7.6 Odměna poskytovatele a další platby jsou splatné vždy bezhotovostně na účet uvedený ve Smlouvě (dále jen „účet poskytovatele“).
7.7 Poskytovatel je plátcem daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) a ke všem částkám bude připočtena DPH v souladu s obecně závaznými právními předpisy.
7.8 V případě bezhotovostní platby je objednatel povinen hradit odměnu poskytovatele společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek objednatele hradit odměnu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet poskytovatele.
7.9 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo na základě obecně závazných právních předpisů povinné, vystaví poskytovatel na základě Smlouvy objednateli daňový doklad. Daňový doklad vystaví poskytovatel objednateli na základě poskytnutých implementačních služeb a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu objednatele. Na žádost objednatele zašle poskytovatel objednateli daňový doklad v tištěné podobě.
7.10 V případě prodlení objednatele s placením jakékoliv odměny podle Smlouvy vzniká poskytovateli právo na úrok z prodlení ve výši 0,03 % z dlužné částky za každý den prodlení.
7.11 Poskytovateli vzniká nárok na odměnu za činnost na upřesněném sprintu i v případě, že došlo ke znemožnění pokračování v činnosti poskytovatele dle Smlouvy, a to zejména pokud došlo ke znemožnění pokračování v činnosti poskytovatele dle Smlouvy v důsledku jednání objednatele.
7.12 V případě prodlení objednatele s placením jakékoliv platby nebo její části podle Smlouvy o více než 15 dnů je poskytovatel oprávněn přerušit plnění jakýchkoliv svých závazků vůči objednateli (včetně znemožnění užití nezaplacené části software), a to až do okamžiku uhrazení všech závazků objednatelem.
7.13 Vzájemné pohledávky je možné jednostranně započíst pouze v případě, že se jedná o splatnou pohledávku písemně uznanou, co do důvodu a výše, anebo o pohledávku pravomocně přiznanou v soudním či rozhodčím řízení.
7 Odměna se hradí v termínech a splatnosti dle tabulky ve smlouvě a to po ukončených sprintech.
Náklady na případné služební cesty Shopsysu se domluvají předem a individuálně.
Ke všem částkám je připočteno DPH. Daňové doklady jsou zasílány elektronicky.
Je-li klient dlužníkem 15 dnů po splatnosti, může Shopsys zastavit projekt.
8 Licence ke specifickým úpravám
8.1 Poskytovatel poskytuje objednateli licenci k specifickým úpravám jako nevýhradní.
8.2 Objednatel je oprávněn specifické úpravy užít jejich rozmnožováním, a to výhradně pro svou vlastní potřebu či pro potřebu těch osob, které tvoří s objednatelem (v době užití specifických úprav těmito osobami) koncern (dále jen „koncernová společnost“). Počet rozmnoženin specifických úprav zhotovených objednatelem podle předchozí věty není omezen. Objednatel není oprávněn specifické úpravy rozšiřovat. Objednatel tak není mimo jiné oprávněn zhotovené rozmnoženiny specifických úprav poskytnout třetí osobě (s výjimkou koncernových společností).
8.3 Licence k specifickým úpravám je poskytována bez územního omezení.
8.4 Objednatel nabývá licenci ke specifickým úpravám okamžikem uhrazení celé odměny poskytovatele za implementační služby. Licence ke specifickým úpravám je poskytnuta bez časového omezení.
8.5 Objednatel je oprávněn specifické úpravy užít pouze k účelu vyplývajícímu ze Smlouvy (obchodních podmínek) a v souladu s určením specifických úprav.
8.6 Objednatel je oprávněn specifické úpravy měnit či upravovat. Objednatel je oprávněn ke spojení specifických úprav s jiným autorským dílem či počítačovým programem, k úpravám, změnám, dokončení či zpracování specifických úprav může docházet i prostřednictvím třetích osob. Objednatel může dále vytvářet počítačové programy a jiné doplňky specifických úprav, které budou fungovat v součinnosti se specifickými úpravami.
8.7 Objednatel není povinen licenci k specifickým úpravám využít.
8.8 Objednatel nemůže oprávnění tvořící součást licence, ať zcela nebo zčásti, poskytnout třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele (poskytovat podlicence ke specifickým úpravám). Objednatel může práva a povinnosti z této licence postoupit jako celek bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele, pokud se bude jednat o postoupení na koncernovou společnost. Částečné postoupení práv a povinností z této licence není možné.
8.9 V případě provedení úprav (patches), aktualizací (updates), vylepšení (upgrades) či jiných změn specifických úprav ze strany poskytovatele je licence poskytnuta i k takto změněným specifickým úpravám. Není-li smluveno jinak, poskytovatel není povinen tyto změny specifických úprav provádět.
8 Licence ke specifickým úpravám se poskytuje bez územního a časového omezení pro potřeby klienta a jeho koncernových společností.
V rámci úspor času i nákladů může Shopsys některé knihovny či části zdrojových kódů použít opakovaně, a to z jiných projektů pro tento projekt, tak z vašeho projektu pro jiné projekty. Proto nemůže být licence výhradní.
9 Licence ke grafickým dílům
9.1 V případě, že je ve Smlouvě stanoveno vyhotovení grafických děl poskytovatelem s výhradní licencí na míru objednateli (dále jen „grafická díla“), smluvily smluvní strany následující.
9.2 Licence ke grafickým dílům je poskytována poskytovatelem objednateli jako licence výhradní. Poskytovatel je povinen se zdržet výkonu práva užít grafická díla způsoby, ke kterým licenci podle této smlouvy udělil, a to s výjimkou užití grafických děl jako tzv. referencí. Licence ke grafickým dílům je poskytována poskytovatelem ke sdělování grafických děl veřejnosti, a to v neomezeném množstevním a územním rozsahu.
9.3 Licence ke grafickým dílům je poskytována bez časového omezení. Objednatel nabývá licenci ke grafickým dílům okamžikem uhrazení odměny za grafická díla poskytovateli.
9.4 Objednatel je oprávněn provádět změny a úpravy grafických děl (včetně zpracování grafických děl), spojovat grafická díla s jinými autorskými díly či zařadit grafická díla do díla souborného.
9.5 Objednatel může oprávnění tvořící součást licence ke grafickým dílům zcela nebo zčásti poskytnout třetí osobě (poskytovatel podlicence ke grafickým dílům). Objednatel může licenci ke grafickým dílům postoupit třetí osobě. Objednatel není povinen licenci ke grafickým dílům využít.
9 Licence ke grafickým dílům je výhradní pro klienta v neomezeném množstevním, územním a časovém rozsahu.
10 Další práva a povinnosti smluvních stran
10.1 Poskytovatel je oprávněn používat obchodní firmu, název či jméno objednatele pro marketingové účely jako tzv. reference, a to ve všech druzích propagačních materiálů.
10.2 Objednatel souhlasí se zasíláním informací souvisejících se službami nebo podnikem poskytovatele na elektronickou adresu objednatele a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení poskytovatelem na elektronickou adresu objednatele.
10.3 Objednatel prohlašuje, že další využití částí zdrojového kódu počítačových programů vyhotovených na základě Smlouvy poskytovatelem (specifických úprav) či poskytnutí licence k nim třetím osobám není v rozporu se zájmy objednatele a s takovým využitím či poskytnutím objednatel souhlasí. Třetím osobám nebudou poskytnuta data či obchodní tajemství objednatele.
10.4 Objednatel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku, což znamená, že se objednatel nemůže domáhat vůči poskytovateli obnovení jednání o Smlouvě, dojde-li ke změně okolností tak podstatné, že tato změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním objednatele.
10.5 Objednateli je doručováno elektronickou poštou na adresu objednatele uvedenou ve Smlouvě.
10.6 Smluvní strany se vzdávají svého práva vznášet námitky proti platnosti Smlouvy z důvodu její neurčitosti.
10 Shopsys může zveřejnit klienta jako svou referenci, elektronicky zasílat obchodní sdělení.
V rámci úspor času i nákladů může Shopsys některé knihovny či části zdrojových kódů použít opakovaně, a to z jiných projektu pro tento projekt, tak z vašeho projektu pro jiné projekty.
11 Práva z vadného plnění, odpovědnost za škodu
11.1 Objednatel bere na vědomí, že k řádnému užití software může být nezbytná součinnost s nejrůznějšími počítačovými programy. Objednatel bere na vědomí, že užití těchto dalších počítačových programů se řídí zvláštními smluvními ujednáními s nositeli práv k těmto počítačovým programům.
11.2 Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel nenese odpovědnost za výsledky činnosti, ke kterým je software užíván. Objednatel bere na vědomí, že v průběhu užívání software může dojít k chybám v software.
11.3 Objednatel dále bere na vědomí, že není-li výslovně smluveno jinak, nenese poskytovatel odpovědnost za funkčnost datové sítě objednatele, funkčnost veřejné datové sítě, funkčnost hardwarového vybavení objednatele, za zálohování dat objednatelem, za stav ostatního programového vybavení objednatele a za případné zásahy třetích osob do ostatního programového vybavení objednatele.
11.4 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti poskytovatele za vady plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanovením § 1914 a násl. občanského zákoníku. Poskytovatel odpovídá pouze za zaviněné porušení jeho povinností. Práva objednatele vyplývající z odpovědnosti poskytovatele za vady plnění uplatňuje objednatel u poskytovatele v místě jeho podnikání nebo elektronickou poštou.
11.5 Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí směřující k předcházení škod vzniklých v důsledku vad implementačních služeb. Závazek smluvních stran podle předchozí věty bude realizován tím způsobem, že objednatel implementovaný software před jeho uvedením do běžného provozu v rámci jeho podniku důkladně a komplexně vyzkouší (včetně otestování interoperability software s ostatními počítačovými programy). Při testování software podle předchozí věty je objednatel povinen postupovat v souladu s instrukcemi poskytovatele, pokud mu takové instrukce poskytovatel dá.
11.6 V případě vzniku újmy na straně objednatele v souvislosti s odpovědností poskytovatele za vady plnění podle Smlouvy si smluvní strany dohodly s ohledem na podmínky Smlouvy, nejedná-li se o újmu způsobenou poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti, omezení náhrady této případné újmy vzniklé objednateli tak, že celková náhrada újmy včetně ušlého zisku je omezena výší odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem za dvanáct kalendářních měsíců předcházejících měsíci, ve kterém došlo ke vzniku újmy na straně objednatele. Omezení podle předchozí věty však nebude nižší než 100.000,- Kč, i když výše odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem za dvanáct kalendářních měsíců nedosáhla částky 100.000,- Kč. Smluvní strany konstatují s ohledem na všechny okolnosti související s uzavřením Smlouvy, že úhrnná předvídatelná újma včetně ušlého zisku, jež by mohla objednateli v důsledku vad plnění podle Smlouvy vzniknout, může činit maximálně částku odpovídající výši odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem za dvanáct kalendářních měsíců předcházejících měsíci, ve kterém došlo ke vzniku újmy na straně objednatele. Omezení podle předchozí věty však nebude nižší než 100.000,- Kč, i když výše odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem za dvanáct kalendářních měsíců nedosáhla částky 100.000,- Kč.
11 Výsledkem implementace je software složený z mnoha dalších softwarů. Pro jeho chod je také nutná funkčnost datové sítě a hardwaru.
Software bez chyb neexistuje a podmínky řešení případných chyb řeší servisní smlouva.
V případě újmy klienta, za kterou je zodpovědný Shopsys se, sjednává omezení odpovědnosti – minimálně 100 000 Kč a maximálně výše všech plateb za posledních 12 měsíců.
12 Trvání smlouvy
12.1 Smluvní strany dohodly, že objednatel i poskytovatel mohou od Smlouvy částečně odstoupit, a to však vždy pouze v rozsahu těch sprintů, u kterých nedošlo k dohodě stran o obsahu upřesněného sprintu. Ostatní práva a povinnosti stran ze Smlouvy zůstávají tímto odstoupením nedotčena.
12.2 V případě, že objednatel poruší některou svou povinnost vyplývající ze Smlouvy (včetně obchodních podmínek) nebo z obecně závazných právních předpisů, může poskytovatel Smlouvu bez výpovědní doby vypovědět v případě, že nedojde k nápravě stavu ani po poskytnutí dostatečné lhůty k nápravě porušení této povinnosti v minimální délce jeden (1) měsíc. Výpověď Smlouvy podle předchozí věty je účinná okamžikem doručení objednateli.
12.3 Účinnost Smlouvy je možné kdykoliv ukončit dohodou smluvních stran.
12 Od implementační smlouvy může klient odstoupit po každém sprintu bez uvedení důvodu.
Shopsys může od smlouvy odstoupit pouze, pokud klient porušuje smlouvu, a jednání nenapraví ani do 1 měsíce.
13 Závěrečná ustanovení
13.1 Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, a to zejména občanským zákoníkem s tím, že pro účely vztahů mezi poskytovatelem a objednatelem se vylučuje použití zachovávaných obchodních zvyklostí ve smyslu ustanovení § 558 odst. 2 občanského zákoníku a dále se vylučuje použití ustanovení § 557, § 1748, § 1763, § 1799, § 1800 a § 2593 občanského zákoníku.
13.2 V souladu s ustanovením §1752 občanského zákoníku smluvní strany ujednávají, že poskytovatel může obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit. Změna obchodních podmínek bude objednateli oznámena elektronickou poštou na jeho adresu uvedenou ve Smlouvě. Změnu obchodních podmínek může objednatel odmítnout a Smlouvu písemně vypovědět ve výpovědní době, která činí jeden (1) měsíc.
13.3 Není-li výslovně smluveno jinak, na smluvní vztahy mezi poskytovatelem a objednatelem se nevztahují obchodní (dodací) podmínky objednatele.
13.4 Vyslovením souhlasu s novou verzí obchodních podmínek objednatelem pozbývají předchozí obchodní podmínky účinnosti a nová verze obchodních podmínek se stává nedílnou součástí Smlouvy.
13.5 Je-li některé ustanovení Smlouvy nebo obchodních podmínek neplatné, neúčinné, či se k němu nepřihlíží, nebo se takovým stane, namísto takových ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se takovému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností, nicotností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost či účinnost ostatních ustanovení.
13 Smluvní vztah se řídí českým právem. Shopsys může provést přiměřené úpravy obchodních podmínek. Klient není povinen je akceptovat. V takovém případě se smlouva do 1 měsíce vypovídá.