Okay.cz

největší síť prodejen elektro v České republice

Zpět na seznam referencí

Logo Okay.cz

Klient: OKAY s.r.o.

Realizováno: Listopad 2011

Dodávané služby:

implementace designu
napojení na IS
úpravy na míru
programové moduly
analýza řešení

Popis reference

Internetové elektro Okay.cz je velmi ambiciózní projekt a již od počátku spolupráce v roce 2011 pro nás byl skvělou výzvou. Nejen z pohledu realizace, ale také pro jeho následný servis a podporu. V současné době jej řadíme mezi naše top reference.

 

Zadání a spuštění
Okay.cz jsme získali vítězstvím v tendru, ihned po něm započala velmi intenzivní spolupráce na realizaci projektu, která trvala bezmála třičtvrtě roku. U klienta neexistovalo předchozí řešení, takže bylo nutno postavit vše od základního kamene. Jedním z hlavních cílů byl co nejintuitivnější proces nákupu. Dalších stěžejních bodů, se kterými jsme se museli vypořádat, bylo u Okay.cz mnoho - použitelnost a jednoduchost, filtry usnadňující dohledání produktů, robustní napojení na informační systém na pozadí e-shopu, bezpečnost a rychlost, dokonce on-line podpora přes 100 kamenných prodejen, ale také termín předání hotového projektu.

Oficiální spuštění proběhlo v polovině října roku 2011. Je pro nás velkým přínosem, že s tímto klientem rosteme a on roste s námi, a to již přes pět let. Původní vodopádový vývoj nyní úspěšně přechází do vývoje agilního.

Specifické funkcionality
 Neklasické napojení na dodavatele
 Komplexní podpora prodeje
 Propojení e-shopu s partnery
 Plná responsivita
 Inspirace pro zákazníky

 B2B úpravy pro prodejny
 Rozsáhlá rozšíření redakčního systému
 Online a splátkové platební metody
 Administrovatelný kontaktní formulář
 Elastic search ve vyhledávání a parametrického filtrován
 Mnoho nových technologií CSS3
 Velké množství jQuery prvků, které zpříjemňují brouzdání mezi produkty a urychlují nákup

Okay.cz je sofistikované řešení plné individuálních úprav jak na pozadí v administraci, tak v nákupním prostředí na popředí. V současné době je to profesionální multijazyčný, multiměnový a multidoménový e-shop.

Napojení na dodavatele
U takto robustního řešení je oboustranné automatizované propojení na informační systém samozřejmostí. Jelikož Okay stále hledá cesty ku zlepšení, tak jeden zdroj dat nestačí. Z toho důvodu je realizováno stahování parametrů zboží z externího katalogu, stejně jako mnoho dalších exportů a importů od/pro další subjekty. Tato data slouží například pro hlubší vyhodnocování chování zákazníků na webu či pro optimalizaci nabídky zboží.

Podpora prodeje
Na e-shopu firmy s tak zvučným jménem se prodávají desetitisíce produktů měsíčně. Často je to také díky kvalitní a sofistikované podpoře prodeje. Zajímavou funkcí zde jsou například tzv. štastné hodinky - jedná se o výrazné slevy v určitých časových intervalech. Tato funkce dokonce hlídá, kdo co nakupuje, kolik zákazníků si aktuálně zboží prohlíží či kolik zboží je právě na skladě, aby nebylo možné prodat více kusů než je naskladněno. Všechna tato data se potom ve spolupráci s dalším subjektem vyhodnocují a šťastné hodinky se průběžně optimalizují.

Partneři
V Okay.cz jsou si plně vědomi faktu, že nákupem vše nekončí. Proto se rozhodli svým zákazníkům zprostředkovat nabídku ověřených partnerů. Tito partneři zákazníkům Okay.cz zprostředkovávají služby od instalace produktů, přes dopravu zboží či úklid prostor až po navržení interiéru.

Plná responsivita

Okay.cz Responsive

Inspirace
Právě vyvíjenou funkcionalitou bude nová sekce webu s názvem Inspirace. Jedná se o praktickou galerii, kde má klient možnost nahrát obrázky například interiéru a odkazovými štítky následně označit jednotlivé položky z vybaveného interiéru. Ostatní lidé, kteří hledají inspiraci, tak budou mít přímé odkazy na dané produkty v e-shopu.

Grafická stránka
Co se vizuální stránky týče, ta se měla zprvu vytvářet pod naší taktovkou, nicméně po vzájemné dohodě převzal tvorbu designu grafik společnosti Okay.cz. Nás tedy čekala implementace dodaného grafického návrhu, ale primárně také expertní připomínaní návrhů - jak z pohledu použitelnosti, tak z pohledu funkčních aspektů. I touto formou spolupráce se nám podařilo najít společně tu nejlepší cestu a výsledkem je líbivý design ve firemní identitě klienta, který byl již jednou kompletně redesignován.

Další plánovaná vylepšení
Vždy bylo a bude prioritou ShopSys je pracovat s klienty dlouhodobě, navázat s nimi vztah a kontinuálně jim vylepšovat jejich e-shopy. A to se nám s tímto váženým klientem již přes pět let daří. E-shop plánujeme stále posunovat dál, v současné době pracujeme na implementaci následujících funkcionalit:

 přechod na protokol SSL, který se odkládal vzhledem k postoji Seznamu
 komplexní serverový klastr databází a migrace na Maria DB  

 

Náhledy na design

Aktuální novinky a tipy z e-commerce

Zajistěte si pravidelný přísun novinek z e-commerce a tipů pro e-shopy do Vašeho mailu! Přihlašte se k odběru našeho newsletteru. Ukázka