Na Instagram chodí uživatelé třeba pro inspiraci při tvorbě nového šatníku, ale co kdyby si ty skvělé věci mohli koupit přímo ze svého newsfeedu během scrollování? Už nějaký čas je to možné. Ukážeme vám několik příkladů e-shopů, které už takhle prodávají.
Pro obchodníky je čtyři roky stará sociální síť velkým přínosem. Se značkami zde uživatelé interagují v porovnání s Facebookem a Twitterem 58 respektive 120krát častěji.
Problém nastává v momentě, kdy vám boty z nové kolekce lajkne 15 000 uživatelů, ale jelikož Instagram neumožňuje přidávat odkazy, tak musejí Instagram opustit a hledat produkt na vašem e-shopu, nedejbože na Googlu.
Zákazníci se přímo v komentářích ptají, kde můžou produkty koupit, v jakých jsou velikostech anebo jestli jsou stále dostupné.
Pro současnou generaci, pro kterou jsou více než 3 kliknutí hodně, to je problém. Tento problém ale řeší aplikace Like2Buy od společnosti Curalate. Unikátní aplikace, díky které je možné vytvořit si vlastní newsfeed neboli produktovou galerii, zeď, ze které je možné snadno nakupovat.
Je to nejjednodušší a nejbezpečnější cesta, jak se z Instagramu dostat až do košíku. Aplikace nabízí možnost lokalizovaného feedu na základě uživatelova loginu a taky podporu retargetingu. Jak to funguje ve 3 krocích:
- Uživatel na Instagramu lajkuje své oblíbené produkty. Kliknutím na link Like2Buy v profilu se dostane do aplikace.
- V tabu My Likes uvidí personalizovaný feed výrobků a vybírá si věci, o kterých se chce dozvědět více.
- Bude přesměrován na optimalizovanou stránku e-shopu a nakupuje.
6 příkladů značek, které díky této aplikaci na Instagramu prodávají
1. Forever21
@forever21: Like it. Wear it. Share it. Jednoduchý claim módního kolosu, který má přes 6 milionu followerů.
2. Target
@target: Americký supermarket v podstatě se vším, kde se nakupování stává dobrodružstvím a nikdy neodejdete jen s tím, pro co jste přišli. Nakupování na sociálních sítích posouvá na nový level.
3. L’Oreal Paris USA
@lorealparisusa: Události na červeném koberci jsou jejich svátky. L’Oreal Paris živě instagramovalo předávání Zlatých glóbů v New Yorku. Markeťáci přišli s real-timy GIFy s celebritami, které potom nahrávali na Twitter, Tumblr a Instagram. Právě v té chvíli přišly na scénu odkazy na produkty. Míříme tak k nové éře nakupování #impulsebuying.
4. GAP
@gap: Lidé, kteří dělají Instagram pro GAP jsou profíci ve stylování. Scrollovat jejich newsfeedem je skoro jako scrollovat designovým blogem.
5. Sephora
@sephora: Nezaostává ani francouzský kosmetický řetězec SEPHORA s dvěma a půl miliony followery.
6. Nordstrom
@nordstrom: Jeden z prvních průkopníků nakupování na Instagramu, který se zaměřil na zjednodušení nákupu pro své fanoušky. Založen roku 1901, Instagramuje od 2012.
Case Studies společností, které Like2Buy nasadily, potvrzují, že traffic z Instagramu má smysl.
Minulý rok Curalate vydalo Fanreel, která v kombinaci s Like2Buy umožňuje značkám zahrnout uživateli generovaný obsah na své stránky s produktovým obsahem. Zhruba 50 značek jako Urban Outfitters nebo Wet Seal zapojily tuto novinku a zaznamenaly takový traffic z Instagramu, který zvýšil prodeje souhrnně o 26%.
Ale není to jen o prodejích. The Zoe Report, pionýr mezi módními blogy, přitahuje své fanoušky na články, kde radí s oblékáním. Instagramoví návštěvníci zde tráví v průměru o 37% času více než ostatní uživatelé na mobilech.
Díky Like2Buy už není Instagram jen o brandingu. Followeři chtějí nakupovat a teď můžou. Win-win situace. Všechny příklady v článku jsou z USA. Otázka zní: kdy se tato novinka objeví na některém českém e-shopu a přiměje to značky pracovat s Instagramem?
Díky Like2Buy už není Instagram jen o brandingu. Followeři chtějí nakupovat a teď můžou. Win-win situace.
Všechny příklady v článku jsou z USA. Otázka zní: kdy se tato novinka objeví na některém českém e-shopu a přiměje to značky pracovat s Instagramem?